Aprèn a automotivar-te

Emprendre canvis importants mai és fàcil, però es torna pràcticament impossible si la nostra postura inicial ja és de desànim
Aprèn a automotivar-te

Temps de lectura: 1’

Comences una dieta al matí i acabes demanant pizza a la nit? Et proposes millorar professionalment, però acabes cedint a la derrota?Et facilitem les eines i estratègies específiques de gestió emocional per a aquestes (sovint incomptables) ocasions en què el que desitgem i ens convé no coincideix ni amb el que ens ve de gust i, el que és més greu, amb el que acabem fent .

  • El problema més freqüent?

Partir de la base que no serem capaços de complir amb els nostres propòsits, una espècie de derrotisme automatitzat i autoimposat mitjançant el qual el nostre subconscient ens saboteja perquè pensa 'per a què tant d'esforç si no ho aconseguiré'.

Hi ha diversos estudis que així ho demostren, per exemple, segons una investigació de l'Associació de Psicologia Americana, està comprovat que només aquells que creuen que poden ser més intel·ligents acaben desenvolupant noves habilitats cognitives.

Els psicòlegs socials Aronson, Fried i Good van comprovar empíricament que es compleix el que ells anomenen l'«amenaça de l'estereotip»: es va prendre una mostra representativa d'estudiants universitaris i, als del primer grup se'ls va dir que la intel·ligència és estàtica i no podia treballar-se, mentre que als del segon els van explicar que, gràcies a la plasticitat del cervell, és possible desenvolupar constantment noves habilitats. El resultat? Els del segon grup van millorar les seves notes mitjanes i van adquirir noves aptituds demostrant que, si creus que pots ser més intel·ligent, t'esforçaràs i ho seràs, mentre que si opines el contrari, no milloraràs en absolut. En definitiva, si creus que pots ser més llest podràs ser-ho. Es podria afegir que només si creus que podràs, ho faràs.

CADENA 100