Aliments que t'ajuden a reduir l'estrès i l'esgotament

El millor és preparar-se per superar els efectes secundaris d'entrar en l'horari d'hivern com més aviat millor i aconseguir de nou l'equilibri.
Aliments que t'ajuden a reduir l'estrès i l'esgotament

Temps de lectura: 2’

Aquest diumenge hem dormit una hora més i no serà l'única cosa que canviarà la nostra rutina habitual: els dies es faran més curts i hi haurà menys hores de llum a la tarda. Una cosa que, segons els experts, trigarem a assimilar; necessitarem almenys set dies per tornar a posar-nos a punt.

Canviar de manera brusca la rutina de son i activitats que el nostre cos està habituat, produeix un petit desajust temporal "entre els senyals externs que rebem (la llum solar, la temperatura ...) i les internes (els ritmes circadiaris, controlats pel nostre rellotge biològic)".

En aquest aspecte, té molt a veure la melatonina, l'hormona que ens ajuda a regular el son. La llum del dia actua com a senyal perquè l'organisme la produeixi, i aquests canvis hormonals fan que aparegui "el cansament, la fatiga i fins i tot la irritabilitat".

El millor és preparar-se per superar els efectes secundaris d'entrar en l'horari d'hivern com més aviat millor i aconseguir de nou l'equilibri.

Com? Introduint en la nostra dieta alguns aliments que augmentin la nostra vitalitat i ens ajudin a combatre l'estrès i l'esgotament

  • Plàtans. Rics en potassi i vitamina B6, aquesta fruita conté triptòfan, un tipus de proteïna que el nostre organisme converteix serotonina, la substància que ens relaxa, millora el nostre caràcter i fa que ens sentim més feliços. A més, els seus carbohidrats aporten energia i produeixen sensació de sacietat, evitant la fam emocional que genera l'estrès.
  • Tonyina i salmó. Dos peixos blaus que introdueixen en la teva dieta una bona ració d'àcids grassos omega 3 i 6, fonamentals per conservar en bon estat el nostre cervell i que es mantingui alerta. A més, la vitamina B6 i el triptòfan que contenen combaten el cansament físic i mental.
  • Ametlles. Proteïnes de qualitat. Un grapadet entre hores resulta perfecte per a combatre la fatiga muscular. A més, aporten calci, magnesi i potassi, que enforteixen els nervis i ajuden a reduir l'estrès.
  • Pomes. No només són riques en pectina, una fibra soluble que ajuda a reduir el colesterol a la sang, també en bor, un mineral poc conegut i gran aliat del sistema ossi i nerviós. A més, les vitamines del grup B i la seva aportació de ferro, i potassi et faran estar més tranquil·la.
  • Ous. Fantàstica font de proteïnes, també són una de les millors fonts naturals d'una substància que ajuda al desenvolupament saludable del cervell i que ens facilitarà estar menys nerviosos.
  • Aigua. Sí, també és bona per contrarestar els efectes del canvi horari, perquè ens hidrata i augmenta el rendiment físic i cognitiu; és a dir, fa que tot funcioni en ordre. Necessites prendre almenys vuit gots al dia, amb set o sense.
CADENA 100