Millorar la qualitat de l'aire limitant els vols que es puguin fer en tren

Tiempo de lectura: 1'

Actualizado 19:32

Les restriccions de circulació en cotxe per reduir la contaminació a Barcelona ja estan encarrilades per entrar en funcionament a partir de l'1 de gener, així que l'Ajuntament de Barcelona comença a posar a l'horitzó nous objectius estratègics. Un d'ells són els vols de curt radi.

Limitar els vols a aquells trajectes que tinguin una alternativa competitiva en tren, per exemple, del pont aeri entre Barcelona i Madrid i la seva alternativa en AVE, on a dia d'avui la quota de mercat del ferrocarril ja ha superat la de l'avió i ha arribat al 65%.

La proposta de Barcelona al fòrum del C40 és nova al nostre país però no sorprèn en el fòrum internacional. Als països nòrdics, el moviment juvenil estan impulsant un fenomen que fa referència a "la vergonya de volar". Per la seva banda, països com Suècia, França i Holanda ja han plantejat el debat obertament, i a Alemanya fins i tot s'ha arribat a fer referència a una espècie de pressupost anual de tres vols anuals per passatger.